Vanliga Frågor

ATT SHOPPA OCH BESTÄLLA

Måste jag ha ett konto för att beställa?

Nej, allt du behöver för att kunna beställa och spåra din order är en e-postadress. Om du vill få en snabbare kassaupplevelse, lägga till varor på önskelistan och få orderuppdateringar rekommenderar vi att du skapar ett DAM-konto.

Dessutom, om du skapar ett konto och gör en beställning registreras du automatiskt i vårt lojalitetsprogram Access. Här blir du belönad för att shoppa – varje köp tar dig närmare fler exklusiva förmåner. Från förtur på reor och prioriterad kundtjänst till obegränsad fri frakt och en egen stylist.

 Frakten kostar 45 kr inom Sverige men om du beställa varor över 500 kr så får du en fri frakt leverans.

Hur skickas produkten?

Vi skickar våra produkter med Postnord och den bör levereras i din brevlåda om inte paketet är för stort. Är paketet för stort så kommer du få ett brev på posten eller ett mejl om var du kan hämta upp ditt paket.

Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag nu?

Klicka på Glömt ditt lösenord-länken på vår inloggningssida och ange din e-postadress. Du kommer då att få ett mejl med en återställningslänk.

Hur får jag uppdateringar från DAM via mejl?

Håll dig uppdaterad om nyinkomna kreationer, trender och exklusiva kampanjer genom att fylla i din mejladress längst ned på vår hemsida. Du kan sedan hantera dina mejlinställningar under Mitt konto.

Hur beställer jag på sidan?

Gör så här:

  1. Välj varan du vill köpa och klicka på Lägg till i varukorgen. När du har lagt till alla varor fortsätter du till kassan.

  2. Logga in på ditt konto om du inte redan är inloggad. Om du inte har något konto kan du fortsätta som gäst.

Fyll sedan i din e-postadress, betalningsuppgifter och leveransmetod för att slutföra din beställning. Vi kommer att bekräfta beställningen och sedan förbereds den noggrant innan den skickas till dig. Vi håller dig uppdaterad under tidens gång.

 

Kan jag avboka min DAM-beställning eller ändra den?

Ja, det kan vara möjligt att avbeställa vissa varor innan vi behandlar din order. Gå till Beställningar & returer.

Du kan inte lägga till varor till en befintlig beställning, men du kan göra en ny beställning på dessa varor.

Jag råkade göra två beställningar, kan jag avbryta en av dem?

Absolut! Vänligen skicka oss ordernumret på din order så avbryter vi den med en gång.

Båda ordrarna har tyvärr redan skickats iväg från vårt lager och går inte att avbrytas. Du kan dock returnera ena produkten efter att den levererats och bli fullt återbetald för produkten.

När får jag min vara och hur kan jag spåra leveransen?

När din beställning har bekräftats kommer den skickas inom 2-3 arbetsdagar. Leveranstid är normalt 2-7 dagar efter att varan skickats, beroende på destination och leveransmetod. Om du beställt från flera av DAM-partners kommer dina varor att levereras separat och du kommer få separata leveransnotiser. Vi håller dig uppdaterad med spårnings uppgifter och beräknat leveransdatum.

Du kan även följa leveransen på ditt DAM-konto under Beställningar & returer.

Hur returnerar jag en vara?

Så returnerar du:

  1. Logga in på ditt DAM-konto och gå till Beställningar & returer. Beställt som gäst? Skicka dina orderuppgifter här.

  2. Hitta beställningen du vill returnera och klicka på Returnera vara/varor.

  3. Ange vara och anledning till retur.

Jag har returnerat min produkt men inte blivit återbetald än?

Efter att ni kontaktade oss, Så kontaktar vi lagret med en gång och ser vad som hänt. Kan du så länge skicka en bild på kvittot du fått från posten när du skickade paketet. Om produkten inte spårats kan vi nämligen inte veta vad som hänt om inte lagret har den.

DAMSHOP SWEDEN AB 

Organisationsnummer: 559493-2237